MyAges Forum

to jest oficjalnie forum gry MyAges

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

  • Index
  •  » FAQ
  •  » Poradnik - Szpiegowanie

#1 2011-05-08 17:15:18

odyseusz

Administrator

Zarejestrowany: 2011-05-08
Posty: 9
Punktów :   

Poradnik - Szpiegowanie

FAQ - Szpiegowanie


Po krótce przedstawia jak wygląda SZPIEGOWANIE w grze MyAges.

1. Wynalezienie, budowa oraz wysyłanie szpiega.


Pierwszy krok to wynalezienie danej jednostki. Szpiegahttp://img237.imageshack.us/img237/9365/beztytuuds.jpg budujemy w Koszarach, które muszą być na poziomie 3.
Aby wybudować Koszary, musimy wybudować Młyn (poziom 3) oraz Magazyn (poziom 3).
Gdy już mamy wybudowane Koszary na poziomie czwartym (4), klikamy na ikonę  http://img237.imageshack.us/img237/9369/beztytuudx.jpg lub http://img19.imageshack.us/img19/5971/koszaryikonatr1.jpg  i przechodzimy do zakładki Trenuj.

Każdy http://img237.imageshack.us/img237/9365/beztytuuds.jpg kosztuje 40  60  60  oraz 2  . Na Koszarach poziom 4- jeden szpieg produkuje się 5 minut i 48 sekund, im wyższy poziom koszar, tym krótszy czas wyprodukowania szpiega.
Szpieg jest najszybszą jednostką w grze, pędzi z prędkością 9 minut na pole lub 30 minut na pole podczas szpiegowania ukrytego. Szczegółowa statystyka szpiega - TUTAJ. Dla zobrazowania powiem, że jest on dwa razy szybszy niż Giermek, czyli jeśli Giermek idzie do celu 1h30min, to szpieg zrobi to z prędkością 45 minut. Wysyłając szpiega razem z jakąś jednostką np giermkiem cały atak będzie pędził z prędkością najwolniejszej jednostki.

Wysyłanie ataku:
Istnieją 2 sposoby szpiegowania różniące się miedzy sobą: Atak szpiegami oraz Szpiegowanie
1 sposób to wysłanie szpiega jako http://img98.imageshack.us/img98/5113/beztytuuvxr.jpg . Cechą charakterystyczną tego ataku jest szybkość z jaką porusza się szpieg ( 9 min na pole) oraz widoczność ataku w wiosce przeciwnika oraz na lewej fladze.
2 sposób ataku różni się od 1 tym że szpieg wysłany na http://img18.imageshack.us/img18/8480/beztytuugmr.jpg jest już znacznie wolniejszy ( 30 min na pole) oraz tym że szpieg nie jest już widoczny dla obrońcy jako atak od Ciebie.
Aby wysłać atak (a dokładniej zwiad) potrzebujemy wyprodukować 5 szpiegów. To jest minimalna liczba jaka może zostać wysłana na zwiad, z czasem będziemy musieli wysyłać więcej jeśli przeciwnik również będzie posiadał szpiegów.
Gdy nasze jednostki się już wyprodukowały, możemy wysłać swój pierwszy zwiad. W tym celu:
- możemy przejść do zakładki Rozkazy,następnie wybrać 5 szpiegów oraz wpisać kordynaty (współrzędne celu) ....
- inny sposób to z widoku mapy, wybieramy wioskę oponenta, klikając na nią dwukrotnie myszką i wybieramy opcję Wyślij wojsko. Pozostaje nam wpisać tylko liczbę wysyłanych szpiegów - współrzędne już są....
i kliknąć odpowiedni atak ( Atak lub Szpiegowanie )


2. Raport szpiegowski.

Gdy nasz szpieg dojdzie do celu (czas dojścia będzie pokazany w zakładce Rozkazy w Koszarach), klikamy na ikonę http://img101.imageshack.us/img101/7061/beztytuuonr.jpg , gdzie widzimy raport naszego wywiadu (na liście raportów wywiad oznaczony jest niebieską kulką http://s1.kingsage.pl/img/dots/blue.png podczas ataku lub dwoma niebieskimi kulkami http://s1.kingsage.pl/img/dots/blue.png podczas Szpiegowania). Klikamy na niego. Jeśli mieliśmy szczęście (tzn. np przeciwnik nie miał szpiegów albo wysłaliśmy ich odpowiednio dużo) to widzimy wszystkie informacje.
Pełen raport składa się z:
szczęścia jakie mieliśmy przy zwiadzie
morale
mur miejski wzmocniony przez pomnik - gdy taki w szpiegowanej osadzie się znajduje
armia nasza (napastnika)
armia obrońcy
wyszpiegowane surowce - wpływa na ilość wyszpiegowanych surowców ma poziom Kryjówki obrońcy, im wyższy poziom tym mniej surowców uda się nam wyszpiegować, szczegóły TUTAJ (patrz na kolumne Pojemność, przedstawiającą chowaną ilość każdego surowca). Kryjówka chroni również surowce przed grabierzą.
wyszpiegowane budynki wraz z poziomem
jednostki na zewnątrz - czyli wszystkie jednostki obrońcy które są w drodzę do jego miasta lub wyruszyły z jego miasta np. na farming.

3. Inne.


Jeśli przeciwnik nie ma szpiegów w wiosce to uzyskujemy wszelkie informacje (patrz wyżej), a żaden nasz szpieg nie ginie, nawet jak będzie miał pełno innych jednostek.
Zasada jest taka, że staramy się wysłać jak najwięcej szpiegów - wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że uzyskamy wszystkie informacje i przeżyje jak najwięcej szpiegów
Ratio wynosi 1:2 - tzn. że jesli wyślemy 5 szpiegów, a przeciwnik będzie miał też 5 szpiegów, to my stracimy 2 szpiegów, on nic. Jeśli wyślemy 10 szpiegów, a przeciwnik ma 5 szpiegów to stracimy 1 jednostkę, a raport będzie niedokładny. Można sprawdzić na symulatorze. Inne jednostki nie mają wpłwy na szpiega
Wystarczy, że przeżyje chociaż jeden szpieg, a raport szpiegowski będzie - ale nie cały.
Szpieg nie atakuje innych jednostek oprócz szpiegów.
Szpieg może zostać dołączony do armii i wraz z nią napaść na wioskę, jeśli przeżyję przyniesie raport szpiegowski
Mur, szczęście oraz bonus nocny nie mają wpływu na odporność szpiega.

4. Widok z punktu widzenia obrońcy


Obrońca powinien zaopatrzyć się w jak największą ilość szpiegów, wtedy jest szansa, że przeciwnik straci większość jednostek i jak najmniej wyszpieguje (jeśli w ogóle)
Tak jak już wcześniej pisałem gdy napastnik wysyła atak w postaci szpiegowania u obrońcy takowy atak nie jest widoczny.
Inaczej wygląda sprawa gdy zwiad wysłano jako atak szpiegami. Jest on widoczny w http://img237.imageshack.us/img237/9369/beztytuudx.jpg lub http://img19.imageshack.us/img19/5971/koszaryikonatr1.jpg na samym dole ekranu.
Wygląda to jak zwykły atak

http://img94.imageshack.us/img94/1748/beztytuudy.jpg

A więc widzimy, osadę z jakiej idzie, dokładną datę przybycia, oraz czas w jakim do nas idzie. Nie jesteśmy jednak wstanie sprawdzić co do nas idzie oraz liczebność oddziału wroga. Jeśli jednak pędzą tylko szpiedzy, to po czasie w jakim do nas idą(klikamy na jego wioskę w Koszarach i tam "Czas trwania") jesteśmy wstanie ustalić jakie to jednostki. Szpieg jako jedyny ma prędkość 9 minut na pole.

Może się zdarzyć, tak - że nie wchodzimy w zakładkę Koszary i nie widzimy ataku. Jednak jest sposób, aby domyśleć się, że coś na nas idzie - obojętnie jakie okno mamy otwarte (mapę, zamek, etc) - mianowicie w tle okna są dwie wieże (po bokach), a na nich flaga. Prawa wieża z flagą odpowiada za ataki idące na naszych sojuszników a lewa za ataki idące na nas.
Gdy nikt nas nie atakuje (ani nie szpieguje) lewa flaga jest zwinięta -> http://img11.imageshack.us/img11/1820/flagazlkp4.jpg

Jednak gdy ktoś przeprowadza atak, widzimy rozwiniętą lewą flagę ->http://img413.imageshack.us/img413/2315/flagarozod4.jpg

Ważne!
Po ataku dostajemy raport - taki sam jaki dostał agresor. Jesteśmy przez to w stanie sprawdzić, co udało mu się wyszpiegować.


Jestem głównym administratorem gry. Wszelkie uwagi proszę kierować do Mnie.

Offline

 
  • Index
  •  » FAQ
  •  » Poradnik - Szpiegowanie

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nkhappyharvest.pun.pl www.sierpien2013-cd.pun.pl www.discoas.pun.pl www.maniakimargonem.pun.pl www.administracjaukw.pun.pl