MyAges Forum

to jest oficjalnie forum gry MyAges

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

  • Index
  •  » FAQ
  •  » Poradnik - Plądrowanie, jednostki

#1 2011-05-08 17:05:57

odyseusz

Administrator

Zarejestrowany: 2011-05-08
Posty: 9
Punktów :   

Poradnik - Plądrowanie, jednostki

Poradnik - Plądrowanie, jednostki


W tym poradniku postaram się Wam przybliżyć podstawowe zasady wojaczki, zobrazować jednostki jakie macie do wyboru, sposób budowania i wysłania tych jednostek.



I. Koszary


http://img203.imageshack.us/img203/9806/beztytuubc.jpg



Aby zacząć plądrować potrzebne są jednostki, jednak aby zacząć rekrutacje, potrzebny jest budynek który to umożliwy, czyli Koszary. Nie jest on jednak dostępny od razu, najpierw trzeba wybudować Młyn na poziomie 3 oraz Magazyn poziom 3. Gdy mamy te dwa budynki, będziemy mieli możliwość wzniesienia Koszar. Im większy poziom koszar, tym jednostki będą budować się szybciej. Wyższy poziom pozwala również werbować nowe jednostki.

II. Charakterystyka jednostek


W grze mamy dostępnych 10 jednostek. Można je podzielić wg różnych kategori - najwłaściwszy moim zdaniem jest podział na defensywne oraz ofensywne. Niektóre mogą mieć typ mieszany - czyli dobre do wszystkiego (albo odwrótnie - do niczego...). Oto jak się prezentuje ogólne zestawienie tychże jednostek, dostępne w pomocy gry.

http://img237.imageshack.us/img237/3796/beztytuurb.jpg

Legenda



http://img11.imageshack.us/img11/566/beztytuufnk.jpg

Teraz przejdziemy do charakterystyki poszczególnych jednostek. Postaram się przedstawić zarówno fakty, jak i swoje subiektywne zdanie (z którym nie wszyscy muszą się zgadzać) co do wykorzystania poniższych jednostek. Nie będę dublował informacji zawartych w tabelce.

1. http://s1.kingsage.pl/img/units_big/sword_big.png Templariusz

Surowce potrzebne na zbadanie jednostki:http://s1.kingsage.pl/img/res2.png 40 http://s1.kingsage.pl/img/res1.png 40 http://s1.kingsage.pl/img/res3.png 60
Poziom Koszar potrzebnych do werbunku: 1 poziom
Czas badań na 1 poziomie koszar: 0:01:36 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na 1 poziomie koszar: 0:03:36 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na ostatnim poziomie koszar: 0:00:27 (hh:mm:ss)

Templariusz świetnie sprawdza się jako obrońca przeciwko silnym wściekłym wojownikom. Niestety stosunkowo drogie koszty produkcji (80 szt. rudy), słaba prędkość poruszania się oraz mała ładowność (15 szt) sprawiają, że nie jest to jednostka zbyt atrakcyjna. Puszczanie jej wraz z większą armią spowoduje tylko jej zwolnienie (konie, inne jednostki kawalerii są szybsze). Jednostka dobra do stacjonowania w zamku, ewentualnie samotnych wypraw po skarby.



2. http://s1.kingsage.pl/img/units_big/spear_big.png Giermek

Surowce potrzebne na zbadanie jednostki: http://s1.kingsage.pl/img/res2.png 20 http://s1.kingsage.pl/img/res1.png 20 http://s1.kingsage.pl/img/res3.png30
Poziom Koszar potrzebnych do werbunku: 1 poziom
Czas badań na 1 poziomie koszar: 0:00:48 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na 1 poziomie koszar: 0:02:48 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na ostatnim poziomie koszar: 0:00:21 (hh:mm:ss)

Jest to jednostka do obrony, szczególnie przeciwko kawalerii jak i łucznikom. Zaleta to, że jest dostępna na samym początku oraz stosunkowo dużo surowców może z rabunku unieść (25szt) - co sprawia, że szybko się zwraca koszt jej zakupu. Budowana na potęgę (setki) szczególnie w początkowych etapach gry, znacząco ułatwia farmienie. Niskie koszty wyprodukowania oraz słaby atak, sprawiają, że służy głównie jako "mięso armatnie".



3. http://s1.kingsage.pl/img/units_big/axe_big.png Wściekły wojownik

Surowce potrzebne na zbadanie jednostki:   http://s1.kingsage.pl/img/res2.png 720http://s1.kingsage.pl/img/res1.png 500 http://s1.kingsage.pl/img/res3.png630
Poziom Koszar potrzebnych do werbunku: 2 poziom
Czas badań na 2 poziomie koszar: 0:58:35 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na 2 poziomie koszar: 0:02:59 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na ostatnim poziomie koszar: 0:00:24 (hh:mm:ss)

Jest to jednostka typowo ofensywna, w dużej liczbie sieje popłoch i zamęt wśród obrońców. Bardzo wysoki atak (350) i niskie koszty produkcji przemawiają na korzyść tej jednostki. Oczywiście coś za coś - bardzo niska obrona. Nie opłaca się wysłać samych wściekłych wojowników po łupy, gdyż niska ładowność (10szt) nie gwarantuje wysokich łupów. Warto do ataku dodać konnice czy dużo Giermków.



4.  http://s1.kingsage.pl/img/units_big/bow_big.pngDługi łuk

Surowce potrzebne na zbadanie jednostki: 480  570  630 
Poziom Koszar potrzebnych do werbunku: 5 poziom
Czas badań na 5 poziomie koszar: 1:25:02 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na 5 poziomie koszar: 0:03:00 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na ostatnim poziomie koszar: 0:00:30 (hh:mm:ss)

Jest to najlepsza jednostka obronna w Kingsage. Dobra przed atakiem zarówno piechoty jak i kawalerii. Stosunkowo tania jednostka co do swoich możliwości. Warto mieć jej sporo w osadzie. Bije po oczach mała ładowność jedynie 10 szt.



5. http://s1.kingsage.pl/img/units_big/spy_big.png Szpieg
Surowce potrzebne na zbadanie jednostki: 570  630  610 
Poziom Koszar potrzebnych do werbunku: 4 poziom
Czas badań na 4 poziomie koszar: 0:55:10 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na 4 poziomie koszar: 0:05:48 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na ostatnim poziomie koszar: 0:00:54 (hh:mm:ss)

Nie jest to jednostka do grabieży czy obrony - służy po prostu do szpiegowania. Jest to najszybszy koń w KingsAge. Walczy tylko z innymi szpiegami. Więcej o nim w FAQ - Szpiegowanie



6. http://s1.kingsage.pl/img/units_big/light_big.png Krzyżowiec
Surowce potrzebne na zbadanie jednostki: 2.100  1.800  2.400 
Poziom Koszar potrzebnych do werbunku: 7 poziom
Czas badań na 7 poziomie koszar: 1:20:04 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na 7 poziomie koszar: 0:10:56 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na ostatnim poziomie koszar: 0:02:06 (hh:mm:ss)

Bardzo użyteczna jednostka, dlatego większość agresywnych graczy dąży do tego aby jak najszybciej ją mieć. Jest to szybki (10 minut na pole) oraz bardzo ładowny (80 sztuk) koń. Idealny wręcz do farmienia, pamiętać należy, aby puszczać go wtedy samemu - bez pieszych jednostek, bo szybkość armii przyjmuje wartość najwolniejszej jednostki w oddziale - dlatego zamiast 10, jest np. 18. Można jednak mimo wszystko skutecznie pomóc piechurów i łuczników w najeździe, a nawet w obronie. Szkoda trochę, że w ataku pada tak szybko przy dużej ilości Giermków.



7. http://s1.kingsage.pl/img/units_big/heavy_big.png Czarny rycerz
Surowce potrzebne na zbadanie jednostki: 3.500  3.600  3.700 
Poziom Koszar potrzebnych do werbunku: 16 poziom
Czas badań na 16 poziomie koszar: 1:15:36 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na 16 poziomie koszar: 0:08:11 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na ostatnim poziomie koszar: 0:03:00 (hh:mm:ss)

Jedna z lepszych jednostek obronnych. Dobra w ataku (jednak nie tak dobra jak Krzyżowiec), jednak główna siła leży w obronie, gdzie w większej liczbie stanowią bariery nie do pokonania. Oczywiście warto jest mieć takie jednostki w swoich szeregach. Co ciekawe, jest stosunkowo tania jak na swoje możliwości obronne oraz dosyć szybka w przemieszczaniu się (11 minut na pole).



8.  http://s1.kingsage.pl/img/units_big/ram_big.png Taran
Surowce potrzebne na zbadanie jednostki: 1.800  1.400  1.200 
Poziom Koszar potrzebnych do werbunku: 20 poziom
Czas badań na 20 poziomie koszar: 0:22:11 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na 20 poziomie koszar: 0:14:20 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na ostatnim poziomie koszar: 0:07:00 (hh:mm:ss)

Stworzony by niszczyć mury okrążające zamek. Jeśli chodzi o możliwości ataku i obrony przeciwko zwykłym jednostkom, to nie jest zbyt wartościowy. Łupu nie zabiera, a wlecze się niemiłosiernie (30 minut na pole - no to chyba do ataków nocnych).



9. http://s1.kingsage.pl/img/units_big/kata_big.png Katapulta
Surowce potrzebne na zbadanie jednostki: 3.000 2.500  1.600 
Poziom Koszar potrzebnych do werbunku: 25 poziom
Czas badań na 25 poziomie koszar: 0:28:52 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na 25 poziomie koszar: 0:13:19 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na ostatnim poziomie koszar: 0:10:00 (hh:mm:ss)

Katapulta podobnie jak taran może służyć do niszczenia murów, a nawet budynków. Jednostka droga, dostępna najpóźniej, no i jak to bywa z maszyną oblężniczą - bardzo wolna.



10. http://s1.kingsage.pl/img/units_big/snob_big.png Hrabia
Surowce potrzebne na zbadanie jednostki: 100.000  120.000  80.000 
Poziom Koszar potrzebnych do werbunku: Dwór
Czas rekrutacji na pierwszym poziomie dworu: 8:00:00 (hh:mm:ss)
Czas rekrutacji na ostatnim poziomie dworu: 3:00:00 (hh:mm:ss)

Trudno opisać w paru zdaniach tą postać, gdyż na nią potrzebny jest osobny poradnik. Hrabia w całej okazałości, dzięki jego umiejętności, możliwe jest przejmowanie wrogich wiosek. Sam w sobie, nie ma wielkiej siły rażenia - jednak jest niezbędny nieraz dla swojej armii. Czymże byłoby państwo bez króla, a armia bez dowódcy. Więcej o nim Poradnik - Podbijanie osad


III. Rekrutowanie, wysyłanie wojska


Mamy już Koszary. Wchodzimy więc w zakładkę  . Przeanalizujmy ją.
Trenuj - to właśnie tutaj możesz powołać do życia swoje jednostki.
-> Jednostka - nie trzeba tłumaczyć
-> Zapotrzebowanie - ilość surowców na wyprodukowanie jednego żołnierza,
-> Czas (hh:mm:ss) - czas na rekrutację (pamiętaj, że zmniejsza się on wraz z rozwojem Koszarów)
-> Dom/Łącznie - ilość wojska w osadzie oraz ilość wszystkich wojsk łącznie (zarówno w domu, jak i na wyprawach)
-> Trenuj - wpisujemy tutaj ilość sztuk wojska do produkcji taśmowej, może się
zdarzyć ze nie będzie surowców wtedy pojawi się napis "Dostępne surowce
w hh:mm:ss" albo potrzeba wybadania jednostki czyli "Jednostka nie
została jeszcze zbadana"
Szkolenie masowe - dostępne tylko dla premium, szkolisz masowo wojsko we wszystkich osadach

Badania - możesz tutaj wypadać jednostki, aby można rekrutować. Musisz spełnić najpierw
wymagania co do poziomu Koszar, a następnie mieć odpowiednią ilość
surowców
Rozkazy - to tutaj wysyłasz swoje swoje oddziały! Wybierasz liczebność jednostek oraz wpisujesz kordynaty (współrzędne) celów. Możesz to zrobić na parę sposobów. -> Ulubione
- mozesz dodać osadę do Ulubionych (klikasz na mapie na osadę i "Dodaj
do ulubionych") potem masz tą osadę na tej liście i łatwiej wpiszesz te
współrzędne
-> Trend - komputer robi listę ostatnich celów, jakbyś chciał tam wrócić.
-> Własny - są to Twoje osady wraz ze współrzędnymi
-> Koordynaty z mapy - na mapie najeżdżasz na cel, klikasz i wybierasz "Wyślij wojsko", współrzędne same się wpiszą.
-> wpisane ręcznie - znasz współrzędna np od sojusznika i wpisujesz ręcznie
Wojsko - tutaj widzimy jednostki z naszych osad na jednym wykresie, funkcja przydatna przy paru wioskach
Symulator - symulator walk, przydatna funkcja - niestety dla konta premium -

Straty - ukazuje w formie tabelki straty nasze (jako obrońcy i napastnika) oraz naszych wrogów (również jako obrońcy i napastnika)

Jak wpiszemy współrzędne - klikamy OK. Wyskoczy okienko podsumowujące, wraz z moralami, dokładnym czasem przybycia. Jeśli wszystko się zgadza zatwierdzamy - OK. Wojska idą, pamiętaj, że możesz je zawrócić tylko w krótkim okresie po wysłaniu - potem już idą do przodu, nie oglądając się za siebie. Zawrócić może ich tylko armia u bram wroga.



IV. Zasady plądrowania

w ciągu pierwszych 5 dni serwera jest ogólny n00bprotect, można plądrować tylko Opuszczone osady (zaznaczone na dużej mapie na szaro) - są to osady-boty, tworze przez komputer, nie ma tam wojska, 5 dniowy okres ochronny przypada kazdemu, od chwili zalogowania się po raz pierwszy na serwer, takiej osady nie mozna atakować
przed atakiem warto wysłać szpiega - patrz FAQ - Szpiegowanie
nie ma zasady basha więc w ciągu doby możesz tą samą osobę najeżdzać ile razy chcesz
dobierz jednostki do przeciwnika (szkoda wysłać samych konnych przeciwko tłumowi Giermków, wtedy bardziej pomocni są Wojownicy) oraz przewidywany łup do pojemności jednostek
jeśli zależy Tobie na szybkim ataku, nie łącz konnych z pieszymi - zwolni to armię, to wartości szybkości najwolniejszej jednostki w oddziale. Przykład: szybkość armii złożona z Krzyżowców i Templariuszy, wynosi 22,
a nie 10 minut na pole.
pamiętaj, że tylko przez chwile masz możliwość zawrócenia armii - potem znika funkcja Przerwij. Przemyśl więc swoją eskapadę
jeśli znasz siłę wroga korzystaj z Symulatora bitwy, pozwoli to Tobie zniwelować straty i ułatwi grę (chyba, że ktoś lubi iść na żywioł).
Kolejna ochrona dla słabych graczy, tzw. RATIO 20:1 - czyli przez 60 dni od założenia konta na serwerze gracz nie możne być atakowany przez drugiego gracza jeśli stosunek sił wynosi 20:1, np gracz z 2000 nie zaatakuje gracza co ma 80 pkt.
Pamiętaj, że obrońcy mogą się wspierać (funkcja Wspieraj w Koszary->Rozkazy), atakujący nie mają tego przywileju - pozostają jedynie ataki falowe, jeden po drugim.
Atakowanie w nocy (od 00.00 do 8.00) wiąże się z bonusem +100% dla obrony - dlatego pokonanie przeciwnika
będzie trudniejsze, nie znaczy jednak, że niemożliwe


Jestem głównym administratorem gry. Wszelkie uwagi proszę kierować do Mnie.

Offline

 
  • Index
  •  » FAQ
  •  » Poradnik - Plądrowanie, jednostki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sierpien2013-cd.pun.pl www.administracjaukw.pun.pl www.nkhappyharvest.pun.pl www.discoas.pun.pl www.forumnowoscimedialne.pun.pl